تغییر رویدادی اجتناب ناپذیر در پروژه است. با این حال ضروری است مکانیزمی برای تحت کنترل داشتن تغییرات در نظر گرفت.

تغییر (Change):

هر تغییر در برنامه، فرضیات و محدودیت ها پروژه

 

نمونه هایی از انواع تغییر در پروژه ها

  • تغییر در اهداف پروژه
  • تغییر در تیم اجرایی پروژه
  • تغییر در روش اجرای فعالیت ها
  • تغییر در استانداردها
  • تغییر در فرضیات مانند تغییر نرخ ارز، نرخ تورم و …
  • تغییر در محدودیت ها مانند لیست فروشندگان مورد تایید کارفرما (AVL: Approved Vendor List)
  • تغییر در محدوده پروژه (Project Scope) و ساختار شکست کار (WBS)
  • تغییر در برنامه زمانبندی و اولویت های اجرایی فعالیت ها
  • تغییر در شرایط تایید کارفرما
  • تغییر در برنامه مدیریت ارتباطات (communication Management Plan) و رویه هماهنگی پروژه (Coordination Procedure)
  • تغییر در سیستم اندازه گیری پیشرفت فعالیت ها (PMS: Performance Measurement System)
  • تغییر در برنامه مدیریت منابع انسانی پروژه (Project Human Resource Management)
  • تغییر در برنامه مدیریت ریسک (Project Risk Management)

 

فرایند مدیریت تغییرات (Change Management)

  • شناسایی تغییرات لازم با توجه به کنترل پروژه
  • درخواست تغییرات  ضروری(Change Request)
  • تحلیل تبعات زمانی، هزینه ای ، کیفیتی و … تغییرات (Change Analysis)
  • دستور تغییرات (Change Order) تایید شده
  •  برنامه ریزی مجدد (Re-baseline) بر اساس تغییرات تایید شده
مدیریت تغییرات در پروژه (CHANGE MANAGEMENT)

مدیریت تغییرات در پروژه (CHANGE MANAGEMENT)

تحلیل تغییرات (Change Analysis)

  توجه: ممکن است موارد دیگری علاوه بر موارد فوق، در تحلیل تغییرات، لحاظ گردد.

مدیریت تغییرات در پروژه (CHANGE MANAGEMENT)

مدیریت تغییرات در پروژه (CHANGE MANAGEMENT)

نکات ضروری

  • ضروری است در ابتدای هر قرارداد، رویه مدیریت تغییرات (change management procedure) به صورت رسمی به امضاء طرفین قرارداد برسد.
  • فرایند مدیریت تغییرات (change management) بایستی به صورت رسمی و کتبی باشد.
  • مدیریت نامناسب تغییرات، ممکن است موجب بروز ادعا (claim management) برای هر یک از طرفین قرارداد شود.

 

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

جهت خدمات مشاوره تماس بگیرید – تلفن (دفتر مرکزی): ۲۸۴۲۶۵۲۰  – ارتباط مستقیم با کارشناسان: ۶۶۱۶۸۲۱۸

برچسب‌ها:
دسته‌ها:
برنامه ریزی و کنترل پروژهمدیریت ادعامدیریت قرارداد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

مقالات مرتبط

مهم‌ترین منابع آموزشی مدیریت ادعا (Claim management) و آنالیز تأخیرات

در این مطلب جامع قصد داریم مهم‌ترین منابع آموزشی بین‌المللی در مورد مدیریت ادعا، آنالیز تأخیرات و کمی‌سازی تأخیرات و سایر ادعا‌های مالی را معرفی کنیم. این منابع شامل دستورالعمل‌های…
بیش تر بخوانید

آخرین مقالات پایگاه دانش

فهرست