بیمه مسئولیت مدنی کارفرما در برابر کارکنان

بیمه مسئولیت مدنی کارفرما در برابر کارکنان

براساس این بیمه نامه مسئولیت مدنی کارفرمایان ناشی از حوادثی است که به موجب قصور و اهمال آنان به کارکنان یاکارگران تحت امر وارد می آید و در آن حادثه ،کارفرما مسئول جبران آن شناخته می شود .بنابراین چنانچه در جریان انجام کار و در محل کار در اثر حادثه ،خسارت بدنی به کارکنان شاغل بیمه گذار وارد آید و مسئولیت بیمه گذار در…
مدیریت ادعا از نگاه سازمان PMI

مدیریت ادعا از نگاه سازمان PMI

ادعا یا Claim در استانداردهای PMIبه این صورت تعریف شده است: تقاضائی از سوی یک طرف قرارداد در ازای وجود دلایلی اصولا صحیح و یا به گمان متقاضی صحیح که معمولا بخاطر اقدامات، دستورات و یا تغییرات اعمالی نامنطبق با مفاد قرارداد پروژه از سوی طرف دیگر قرارداد بوجود آمده و از لحاظ اقتصادی بین طرفین قابل حل و فصل نمی باشد. به عنوان…
تفاوت میان اسناد رسمی و عادی

تفاوت میان اسناد رسمی و عادی

از جهات مختلف، اسناد رسمی با اسناد عادی تفاوت دارد: ۱- سند رسمی، قدرت اجرایی دارد. در حالی که اصل در اسناد عادی، نداشتن قدرت اجرایی است. ۲- تاریخ سند رسمی، هم از لحاظ اصحاب دعوی و هم از نظر اشخاص ثالث، معتبر است. این در حالی است که تاریخ سند عادی، برای اشخاص ثالث مؤثر نیست. ۳- در مورد سند رسمی، فقط ادعای…
طرح ادعا در قراردادهای پیمانکاری: سهل یا ممتنع؟
مدیریت ادعا

طرح ادعا در قراردادهای پیمانکاری: سهل یا ممتنع؟

در قراردادهای پیمانکاری، که معمولا در زمره قراردادهای بلندمدت جای می‌گیرند، یکی از دغدغه‌ها و مشکلات رایجی که کارفرما همواره با آن سر و کار دارد، طرح ادعاهای قدیمی و به اصطلاح زیرخاکی توسط پیمانکار است. بسیاری از کارفرماها تجربه مواجهه با چنین مشکلی را دارند که در انتهای پروژه، ناگهان پیمانکار با تلنباری از ادعاهای قدیمی ظهور کرده و خواستار رسیدگی به آن‌ها…
کلمه ادعا (claim) به چه معناست؟
مدیریت ادعا

کلمه ادعا (claim) به چه معناست؟

در لغت به معنای ادعا است. در پروژه ها به ادعاهای پیمانکار مثلاً در خصوص موارد منتهی به دریافت پول بیشتر “کلیم” گفته می شود. در واقع اعتراضاتی که پیمانکار از جهت اجرای آیتم ها و از این قبیل، به کارفرمای خود داره در صورتیکه تصویب این اعتراض از سوی کارفرما به نفع پیمانکار (از نظر مالی) تمام بشه، در این حالت میگن پیمانکار…
گام‌های فرآیند مدیریت ادعا (claim management)
مدیریت ادعا

گام‌های فرآیند مدیریت ادعا (claim management)

بحث مدیریت دعاوی (claim management) در مدیریت، برنامه ریزی و کنترل پروژه اهمیت بالایی دارد. تا آنجایی که بسیاری از متخصصان در این زمینه، مدیری دعاوی را همان مدیریت پروژه واقعی می‌دانند. پیکره دانش مدیریت پروژه pmbok، فرایند شروع و شکل‌گیری دعاوی را در پنج مرحله به شرح زیر تقسیم می‌کند: مرحله اول: بررسی مدارک و شناخت بررسی قرارداد، الحاقیه ها، صورتجلسات و جمع‌آوری…
مدیریت ادعا در کدام فاز
مدیریت ادعا

در کدام فاز از یک پروژه مدیریت ادعا اجرا می‌شود؟

مدیریت دعاوی بر هر یک از مراحل حیات پروژه قابل اعمال خواهد بود و هر چه این مدیریت در مراحل اولیه نتیجه‌بخش باشد از هزینه‌های احتمالی، بیشتر خواهد کاست. بر این اساس مدیریت دعاوی به حالت پیشگیرانه، حین عقد قرارداد و بعد از قرارداد و حین اجرا نیز تقسیم میگردد. یکی از ماده‌های مهم در شرایط عمومی پیمان ماده مربوط به حل اختلاف هست…
تعریف و گام های مدیریت ادعا از دیدگاه PMBOK
مدیریت ادعا

تعریف و گام های مدیریت ادعا از دیدگاه PMBOK

مدیریت ادعا ازجمله مهمترین مباحث و چالش‌های پروژه‌های بزرگ در دنیاست. پروژه‌ها و قراردادهای اجرایی معمولا در حین اجرا و انجام عملیات، به دلیل مختلف و متعدد با ادعای یکی از طرفین قرارداد، نسبت به دیگری مواجه می‌شوند. این ادعا معمولا درخواست کتبی بانضمام مدارک قراردادی است که در خصوص جبران مالی، زمانی یا تحقق سایر شرایط که ازنظر قراردادی، موجب اختلاف درخواست کننده…
pmbok
keyboard_arrow_up

دوره "شناسایی و کمی‌سازی خسارات در پروژه + نحوه تهیه لایحه ضرر و زیان" - 17 و 18 بهمن

X
مشاوره با کارشناس