موضوع سوال: زمان مبنای بررسی تاخیرات مالی

پرسش) سلام وقت شما بخیر، سوالی داشتم به طور مثال یک قراردادی در سال 1398 بسته شده 2 تا صورت وضعیت موقت و یک صورت وضعیت قطعی پیمانکار داده است، کارفرما فقط ص و 2 را پرداخت کرده ولی هنوز ص و 1 و قطعی پرداخت نشده؛ قرارداد هم 48 شده و هم تحویل قطعی شده است .پیمانکار لایحه تاخیرات ارائه کرده ، الان بابت عدم پرداخت ص و 1 و قطعی که پرداخت نشده چه زمانی را بایستی به عنوان تاخیر کارفرما لحاظ کرد؟ زمان ارائه لایحه ؟ویا تاریخ 48 پیمانکار؟ با تشکر از شما

پاسخ)

سلام وقت بخیر. پرداخت صورت وضعیت 2، دلیلی بر از بین رفتن تاخیرات مالی در صورت وضعیتهای 1 و قطعی نیست. برای هر صورت وضعیت از زمان ارسال به علاوه زمان مجاز جهت بررسی صورت وضعیت تا زمان ورود داده یا تاریخ بررسی لایحه تاخیرات.
زمان ارائه لایحه، هر زمان در طول پروژه که تاخیر شناسایی کنید و یا تاریخ پایان پروژه و یا تاریخ خاتمه قرارداد یا فسخ قرارداد. تاریخ وروده داده یا دیتا دیت شما میشه از ابتدا تا تاریخ خاتمه.
تاریخ 48 براساس ماده 48 شرایط عمومی پیمان ببینید کدوم یک از شرایط در چه زمانی محقق شده و اون میشه تاریخ خاتمه شما.

 برای اولین مشاوره تخصصی رایگان (حضوری یا تلفنی) به مدت 20 دقیقه، فرم زیر را تکمیل کنید 

و یا با شماره 28426520 تماس بگیرید

این پیشنهاد به منظور اولین تجربه همکاری با شرکت پیمان ساخت شریف در نظر گرفته شده است.

دسته‌ها:
پرسش و پاسخ ماده 48 شرایط عمومی پیمانسوالات مطرح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

پرسش و پاسخ‌‎های مرتبط

آخرین سوالات مطرح

keyboard_arrow_up

دوره "شناسایی و کمی‌سازی خسارات در پروژه + نحوه تهیه لایحه ضرر و زیان" - 17 و 18 بهمن

X
مشاوره با کارشناس