موضوع سوال: فهرست بها – ابنیه

پرسش) در خصوص آنالیز ردیف 100203 منظور از تیرچه و بلوک سفالی توخالی همان تیرچه تک مورد نظر است یا تیرچه با هر مشخصات فنی و نقشه‌های اجرایی دیگر؟ چون پیمانکار 80 % تیرچه‌ها را به صورت دوبل اجرا نموده که حجم فضای بتن تیرچه‌های دوبل دو برابر بوده و ردیف 100203 به تنهایی جوابگوی هزینه‌های تیرچه دوبل نیست. همچنین در خصوص اضافه بهای حکمی بودن قالب بندی از لحاظ ابعاد و طرز قرارگیری آنالیز ردیف 050806 اشاره شده است. آیا قالب‌بندی آویز تیرها و بازشوها و جدار خارجی در قسمت‌هایی که قالب‌بندی به صورت محدود اجرا می‌شود را نیز شامل می‌گردد؟

پاسخ)

در قراردادهای منعقده بر اساس فهرست بهای واحد پایه ابنیه سال 1388، هزینه اجرای سقف بتنی به ضخامت 30 سانتی‌متر با تیرچه (اعم از تک، دوبل و ... طبق مشخصات طرح) و بلوک توخالی سفالی با تمام مصالح به جز میلگرد و همچنین تهیه تجهیزات لازم به طور کامل بر اساس ردیف 100203 محاسبه می گردد.
در ضمن با توجه به مفاد بند 1 مقدمه فصل 10،‌هزینه قالب‌بندی اینگونه سقف‌ها (اعم از محل‌های بسته یا باز مانند بازشوی آسانسور و نورگیر و ...) نیز در ردیف‌های اجرای کامل سقف‌های بتنی منظور گردیده و موضوع مشمول پرداخت اضافه‌ای به عنوان قالب‌بندی، محدودیت قالب‌بندی، حکمی بودن و ... نخواهد بود.

کد پرسش: 111001 - گردآوری و تدوین : مهندس سید معین مرتضوی

جهت خدمات فنی و مشاوره تماس بگیرید – تلفن (دفتر مرکزی): ۲۸۴۲۶۵۲۰  ارتباط مستقیم با کارشناسان: ۶۶۱۶۸۲۱۸

دسته‌ها: پرسش و پاسخ و سوالات مطرح در خصوص فهرست بها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

پرسش و پاسخ‌‎های مرتبط

آخرین سوالات مطرح

۳۰ درصد تخفیف برای ۱۰ نفر اول در دوره آنلاین مدیریت ادعاثبت نام
+