موضوع سوال: شرایط عمومی پیمان – ماده 48

پرسش) پروژه‌ای مطابق با ضوابط بخشنامه شماره 142825/ 100 مورخ 24/ 8/ 1385 منعقد شده و مطابق ماده 48 شرایط عمومی پیمان پس از اجرای پی خاتمه داده شده است. در جدول ساختار شکست پروژه، درصد ریالی مربوط به فعالیت اجرای صفحه ستون، بولت و متعلقات پای ستون یکجا آورده شده‌اند. با خاتمه کار طبق ماده 48، با توجه به اینکه اجرای این فعالیت به طور کامل انجام نگرفته و فقط صفحه ستون و بولت آن نصب گردیده و متعلقات پای ستون به دلیل عدم اجرای اسکلت، کامل اجرا نگردیده است، هزینه این فعالیت که درصد آن با توجه به جدول شکست کار به طور کامل انجام نشده است، به چه صورت محاسبه می‌گردد؟

پاسخ)

در قراردادهای منعقده بر اساس ضوابط بخشنامه شماره 142825/ 100 مورخ 24/ 8/ 1385 در صورتی که پیمان مشمول ماده 46 یا 48 شرایط عمومی پیمان گردد، صورت وضعیت قطعی بر اساس کارهای انجام شده، درصدهای موقت و بهای مصالح پای‌کار موضوع بند ج ماده 11 محاسبه و قطعی می‌گردد.
در صورت عدم تکمیل یک فعالیت که درصد تشخیصی برای آن در پیوست شماره 2 درج شده است، صرفاً در تعیین دقیق درصد (وزن) اجرای آن فعالیت، می‌توان از ردیف‌های فهارس بهای منضم به پیمان استفاده نمود.

کد پرسش: 014805 - گردآوری و تدوین : مهندس سید معین مرتضوی

جهت خدمات فنی و مشاوره تماس بگیرید – تلفن (دفتر مرکزی): ۲۸۴۲۶۵۲۰  ارتباط مستقیم با کارشناسان: ۶۶۱۶۸۲۱۸

دسته‌ها: پرسش و پاسخ و سوالات مطرح در خصوص شرایط عمومی پیمان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

پرسش و پاسخ‌‎های مرتبط

آخرین سوالات مطرح

۳۰ درصد تخفیف برای ۱۰ نفر اول در دوره آنلاین مدیریت ادعاثبت نام
+