مهمترین اسنادی که میتوان برای تهیۀ لایحۀ تأخیرات استفاده کرد، در قالب گروههای اسناد قراردادی، اسناد مالی، برنامه زمانبندی، صورتجلسات، مجوزهای اجرای کار، گزارشهای پیشرفت کار، مکاتبات، مدارک فنی و سایر مستندات تقسیم شده است. در شکل زیر فهرست مستندات قابلاستفاده ذیل این گروهها ارائه شده است.
برای مطالعه بیشتر در خصوص آموزش تهیه لایحه تاخیرات می توانید کتابهای زیر را نیز تهیه بفرمایید و یا در دوره شرکت نمایید
دوره آنلاین مدیریت ادعا در پروژههای ساخت
قیمت اصلی 2,450,000 تومان بود.1,700,000 تومانقیمت فعلی 1,700,000 تومان است.
کتاب راهنمای “فرآیند یکپارچه تهیه لایحه تاخیرات ” + الگوهای خام موردنیاز
208,000 تومان – 349,000 تومان
اسناد لایحه تاخیرات
اسناد قراردادی شامل قرارداد اصلی، اسناد مناقصه، الحاقیۀ قراردادی، قراردادهای عمومی نافذ، دستورالعملها و استانداردها، قرارداد پیمانکاران فرعی و سایر اسناد قراردادی هستند. همینطور اسناد مالی از قبیل صورتوضعیتها، ضمانتنامهها و سایر اسناد مالی می باشند. یکی از مهم ترین دسته اسناد، انواع برنامه های زمانبندی در پروژه میباشد که مهم ترین این برنامه ها، برنامه زمانبندی کلی، برنامه زمانبندی تفصیلی تایید شده، برنامه زمانبندی بروز شده، برنامه زمانبندی جبرانی و برنامههای زمانبندی اجرایی می باشند. به علاوه صورتجلسات نیز که شامل صورتجلسات قراردادی، صورتجلسات دورهای پیشرفت، صورتجلسات تأیید احجام، صورتجلسات ورود کالا و تجهیزات، صورتجلسات خروج کالا و تجهیزات و سایر صورتجلسات از سایر اسناد مهم لایحه تاخیرات هستند.
از سندهای مهم لایحه تاخیرات همچنین می توان به مجوزهای اجرای کار از قبیل مجوزهای داخلی و مجوزهای خارجی اشاره کرد. گزارشهای پیشرفت کار نیز که شامل گزارشهای روزانه، گزارشهای هفتگی، گزارشهای ماهانه، سایر گزارشها و گزارشهای HSEمی شوند و همچنین مکاتباتی مانند نامه های ارسالی به مشاور، ارسالی به کارفرما، ارسالی به پیمانکار جزء، ارسالی به سایر سازمانها، دریافتی از مشاور، دریافتی از کارفرما، دریافتی از پیمانکار جزء و دریافتی از سایر سازمانها نیز باید داخل اسناد لایحه تاخیرات قرار داشته باشند. مدارک فنی شامل نقشههای اولیه، دستورکار و نقشۀ ابلاغشدۀ جدید و پرسشهای فنی از جمله اسناد مهم این لایحه هستند.
چه اسنادی دیگری میتواند در تهیه لایحه تاخیرات تاثیرگذار باشد؟
نظر خود را بنویسید.