مهم‌ترین اسنادی که می‌توان برای تهیۀ لایحۀ تأخیرات استفاده کرد، در قالب گروه‌های اسناد قراردادی، اسناد مالی، برنامه زمانبندی، صورت‌جلسات، مجوزهای اجرای کار، گزارش‌های پیشرفت کار، مکاتبات، مدارک فنی و سایر مستندات تقسیم شده است. در شکل زیر فهرست مستندات قابل‌استفاده ذیل این گروه‌ها ارائه شده است.

اسناد جهت تهیه لایحه تاخیرات

 

اسناد لایحه تاخیرات

اسناد قراردادی شامل قرارداد اصلی، اسناد مناقصه، الحاقیۀ قراردادی، قرارداد‌های عمومی نافذ، دستورالعمل‌ها و استاندارد‌ها، قرارداد پیمانکاران فرعی و سایر اسناد قراردادی هستند. همینطور اسناد مالی از قبیل صورت‌وضعیت‌ها، ضمانت‌نامه‌ها و سایر اسناد مالی می باشند. یکی از مهم ترین دسته اسناد، انواع برنامه های زمانبندی در پروژه می‌باشد که مهم ترین این برنامه ها، برنامه زمانبندی کلی، برنامه زمانبندی تفصیلی تایید شده، برنامه زمانبندی بروز شده، برنامه زمانبندی جبرانی و برنامه‌های زمانبندی اجرایی می باشند. به علاوه صورت‌جلسات نیز که شامل صورت‌جلسات قراردادی، صورت‌جلسات دوره‌ای پیشرفت، صورت‌جلسات تأیید احجام، صورت‌جلسات ورود کالا و تجهیزات، صورت‌جلسات خروج کالا و تجهیزات و سایر صورت‌جلسات از سایر اسناد مهم لایحه تاخیرات هستند.

از سندهای مهم لایحه تاخیرات همچنین می توان به مجوز‌های اجرای کار از قبیل مجوز‌های داخلی و مجوز‌های خارجی اشاره کرد. گزارش‌های پیشرفت کار نیز که شامل گزارش‌های روزانه، گزارش‌های هفتگی، گزارش‌های ماهانه، سایر گزارش‌ها و گزارش‌های HSEمی شوند و همچنین مکاتباتی مانند نامه های ارسالی به مشاور، ارسالی به کارفرما، ارسالی به پیمانکار جزء، ارسالی به سایر سازمان‌ها، دریافتی از مشاور، دریافتی از کارفرما، دریافتی از پیمانکار جزء و دریافتی از سایر سازمان‌ها نیز باید داخل اسناد لایحه تاخیرات قرار داشته باشند. مدارک فنی شامل نقشه‌های اولیه، دستورکار و نقشۀ ابلاغ‌شدۀ جدید و پرسش‌های فنی از جمله اسناد مهم این لایحه هستند.

 

چه اسنادی دیگری می‌تواند در تهیه لایحه تاخیرات تاثیرگذار باشد؟

نظر خود را بنویسید.

برای عضویت در گروه تلگرامی پرسش و پاسخ های مدیریت ادعا و تاخیرات (کلیک کنید) @drclaim_club

برای مطالعه بیشتر در خصوص آموزش تهیه لایحه تاخیرات می توانید کتابهای زیر را نیز تهیه بفرمایید و یا در دوره شرکت نمایید

برای عضویت در گروه تلگرامی پرسش و پاسخ های مدیریت ادعا و تاخیرات (کلیک کنید) @drclaim_club

جهت خدمات فنی و مشاوره تماس بگیرید – تلفن (دفتر مرکزی): ۲۸۴۲۶۵۲۰  ارتباط مستقیم با کارشناسان: ۶۶۱۶۸۲۱۸

دسته‌ها: تاخیرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

مقالات مرتبط

آخرین مقالات پایگاه دانش

keyboard_arrow_up

دوره (حل اختلاف قراردادهای پیمانکاری) و همچنین (بررسی ابعاد فنی، حقوقی و مالی پروژه‌های مشارکت در ساخت) در حال ثبت نام 

X