1. تسلط کامل به دانش و اصول برنامه ریزی و کنترل پروژه: دستیابی به این امر به وسیله مطالعه کتاب‌های این زمینه و کسب تجربه عملی مسیر خواهد شد. تسلط به مفاهیمی تخصصی  از جمله تهیه محدوده پروژه با استفاده از قرارداد، تهیه WBS، تهیه CBS، تهیه برنامه زمان بندی، تخصیص و تسطیح منابع، مدیریت هزینه پروژه‌ها، مدیریت ریسک، به روز نمودن و کنترل پیشرفت برنامه های زمان بندی، تهیه برنامه های اجرایی کارگاهی، تهیه برنامه های زمان بندی جبرانی و ….
  2. تسلط به نرم افزار PRIMAVERA P6
  3. تسلط به نرم افزار مایکروسافت پراجکت MSP
  4. تسلط به نرم افزار آفیس (به خصوص EXCEL)
  5. آشنایی با  استاندارد PMBOK و Prince 2
  6. آشنایی با مباحث  حقوقی و قراردادی پروژه
  7. تسلط بر مباحث مدیریت ادعا (Claim Management): توانایی مجاز کردن تأخیرات زمانی پروژه ها و تهیه لوایح جبران خسارت (claim)
  8. توانایی تهیه و ارائه گزارشات تحلیلی پیشرفت پروژه
  9. توانایی عکسبرداری مناسب از پیشرفت پروژه ها
  10. توانایی آنالیز تأخیرات پروژه و استخراج دلایل ریشه ای تأخیرات
  11. توانایی برقراری ارتباطات و تعامل گسترده با همه ذینفعان پروژه
  12. توانایی تهیه صورت جلسات و نامه ‌نگاری با ادبیات رایج
  13. توانایی تهیه دستورالعمل ها و فرم‌های برنامه ریزی و کنترل پروژه
  14. دقت، پشتکار، سرعت، پیگیری و مسئولیت پذیری بالا جهت انجام امور
  15. توانایی کار در مکان‌های دور افتاده و یا با شرایط محیطی و آب و هوایی نامناسب
  16. آشنایی نسبی با حوزه تخصصی پروژه ( ساختمانی، مکانیکی، پایپینگ، برق، ابزاردقیق و..)

این موارد مهم ترین توانایی و تخصص‌های موردنیاز یک کارشناس برنامه ریزی و کنترل پروژه بود و تمامی معیارهای موثر را در بر نمی‌گیرد.

برای مطالعه بیشتر در خصوص آموزش تهیه لایحه تاخیرات می توانید کتابهای زیر را نیز تهیه بفرمایید و یا در دوره شرکت نمایید

وقتی این تخصص ها را کسب کردید، دیگر لازم نیست شما به دنبال کار بروید، کار(کارفرماها، مدیران پروژه ها و شرکت ها) به دنبال شما خواهند آمد.

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

جهت خدمات فنی و مشاوره تماس بگیرید – تلفن (دفتر مرکزی): ۲۸۴۲۶۵۲۰  ارتباط مستقیم با کارشناسان: ۶۶۱۶۸۲۱۸

برچسب‌ها:
pmbokبرنامه زمانبندیمدیریت دعاوی پروژهمدیریت ریسک پروژه
دسته‌ها: برنامه ریزی و کنترل پروژه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

مقالات مرتبط

تأخیرات همزمان و تقسیم خسارت بین پیمانکار اصلی و پیمانکاران فرعی

این مقاله بر موضوع تأخیر همزمان از دیدگاه پیمانکار اصلی-پیمانکار فرعی تمرکز دارد. هنگامی که یک تأخیر همزمان توسط چندین پیمانکار فرعی، یا بین پیمانکار اصلی و سایر پیمانکاران فرعی…
بیش تر بخوانید

ملاحظات تمدید مدت پیمان در تخمین زمان پروژه برای پروژه‌های مشارکت عمومی

مدت پیمان یا مدت اجرای کار، مدت توافق شده بین پیمانکار و کارفرما برای اتمام پروژه در شرایط عادی است. با این حال، اغلب اوقات پروژه‌ها با افزایش زمان مواجه…
بیش تر بخوانید
تاخیرات- کلیم- رضا امانی

آیا ممکن است در زمان اولیه قرارداد، تأخیرات از مدت قرارداد بیشتر شود؟

بله! ممکن است. به دلایل مختلف این حالت ممکن است رخ دهد. در ادامه برخی از این موارد بررسی می‌شود. 1- کار‌های فصلی فرض کنید پروژه‌ای در شهر زابل با…
بیش تر بخوانید

آخرین مقالات پایگاه دانش

۳۰ درصد تخفیف برای ۱۰ نفر اول در دوره آنلاین مدیریت ادعاثبت نام
+