کرونا در قرارداد فیدیک و ارائه راهکار جهت عبور از بحران

کرونا در قرارداد فیدیک و ارائه راهکار جهت عبور از بحران

واقعیت امر اینه که قبل از اسفند ۹۸ پیش بینی همه گیری به این گستردگی رو نمیکردم و من به این موضوع فکر میکردم که تاثیر این بیماری در پروژه های داخلی ما به این شکل خواهد بود که پیمانکارانی که کالا از چین وارد میکنن تحت شرایطی تاخیراتشون مجاز بشه. اما بعد از اسفند قضیه کلا فرق کرده، با شرایطی روبرو هستیم که…
فیدیکمدیریت دعاوی پروژه
ارتباط بین ریسک، اختلاف، ادعا و مناقشه drclaim.ir
مدیریت ادعا

ارتباط بین ریسک، اختلاف، ادعا و مناقشه

بسیاری از کارشناسان که آشنایی خوبی نسبت به مفاهیم حوزه مدیریت دعاوی ندارند، عبارات مختلفی را جایگزین کلمه ادعا می کنند و یا در موقعیت نامناسب به کار می گیرند. بدین منظور در این نوشته قصد داریم مفاهیم ریسک، اختلاف، ادعا و مناقشه و ارتباط آنها با یکدیگر را تشریح نماییم. ریسک (Risk): باید گفت که یک اتفاق‌نظر کلی بر روی تعریف ریسک وجود…
مدیریت ریسک پروژه
نحوه محاسبه همپوشانی تاخیرات فنی، مالی و سایر دلایل تاخیر drclaim.ir

نحوه محاسبه همپوشانی تاخیرات فنی، مالی و سایر دلایل تاخیر

یکی از پرتکرارترین پرسش‌ها در خصوص نحوه تهیه و تنظیم گزارش تاخیرات و یا لایحه تاخیرات، نحوه همپوشانی تاخیرات فنی، تاخیرات مالی و سایر تاخیرهای رخداده در پروژه می‌باشد. رویکردهای متفاوت در خصوص آنالیز تاخیرات فنی و مالی اغلب موجب سردرگمی فعالین این حوزه هنگام تهیه گزارش و لوایح تاخیرات می‌شود. سوالاتی از قبیل: آیا تاخیرات مالی باید همپوشانی شوند یا جمع جبری آن‌ها…
مدیریت دعاوی پروژه
تفاوت قرارداد EPCF و EPC+F

تفاوت قرارداد EPCF و EPC+F

اگر قراردادهای EPC را یک مجموعه ی قراردادی در نظر گرفت که شامل مهندسی,تهیه و ساخت گردد و تلویحا به آن قرارداد کلید در دست(turn key) نیز گفته می شود. گاهی در کنار EPC عبارت F یا F+ نیز بکار می رود. حال در نظر داریم که تفاوت این دو را بیان داریم.در قراردادهای معمول EPC اصولا تامین سرمایه جهت انجام قرارداد بر عهده…
برنامه زمانبندی
مدیریت برنامه‌ی زمانبندی پیمانکاران

سه راهکار برای مدیریت برنامه‌ زمانبندی پیمانکاران

تعدادی از کاربران سایت از ما مشاوره ای در مورد مدیریت برنامه ی پیمانکاران خواسته بودند. سوالات مطرح شده در ارتباط با شرایطی است که اغلب رخ میدهد، به همین دلیل قطعا ارزش این را دارد که به عنوان یک مطلب در این سایت منتشر گردد. درخواستهای دریافت شده را ویرایش کردم و با توجه به جهانی بودن موضوع مورد بحث و عدم وجود…
برنامه زمانبندی
دعوت به همکاری در مجموعه drclaim
پایگاه دانش

دعوت به همکاری

دعوت به همکاری در مجموعه drclaim این مجموعه جهت تولید محتوا در سایت و شبکه های مجازی از شخصی واجد شرایط زیر دعوت به همکاری می نماید. شرایط: ۱- علاقه مند به یادگیری مباحث مدیریت ادعا ۲- دارا بودن حداقل مدرک کارشناسی در یکی از رشته های فنی و مهندسی ۳- توانایی کار با اینترنت و به اشتراک گذاری مطالب در شبکه های مجازی…
مدیریت دعاوی پروژه
عدم ارائه مستندات کافی claim: دومین دلیل بروز اختلافات
مدیریت ادعا

عدم ارائه مستندات کافی claim: دومین دلیل بروز اختلافات در پروژه ها و قراردادهای عمرانی و صنعتی

  شرکت ARCADIS (یک شرکت خدمات مهندسی هلندی است که در زمینه طراحی، مهندسی عمران، نقشه‌برداری، مدیریت پروژه، مشاور مدیریت و مدیریت تأسیسات، فعالیت می‌نماید و د ارای ۳۵۰ دفتر خدمات فنی و مهندسی در ۴۰ کشور جهان می‌باشد) اخیرا گزارش اختلافات ساخت و ساز جهانی خود را در سال ۲۰۱۸ منتشر کرده است و و جای تعجب نیست که “مستندات ضعیف و یا…
مدیریت دعاوی پروژه
مقایسه رویکردهای مدیریت ادعا

مقایسه رویکردهای مدیریت ادعا

دو رویکرد در خصوص مدیریت ادعا در پروژه های کشورمان وجود دارد: رویکرد حقوقیِ صرف به ادعا رویکرد مدیریت پروژه ای به ادعا رویکرد حقوقی صرف به ادعا در رویکرد حقوقی، به مدیریت ادعا، تنها از دیدگاه قوانین و مقررات حقوقی و قانونی نگاه می شود و تلاش می شود که مدیریت ادعای، با شرایط عمومی پیمان و قوانین و مقررات حقوقی مطابقت داده…
مدیریت دعاوی پروژه
رهرو آن است که تند و پیوسته رود!!!
پایگاه دانش

رهرو آن است که تند و پیوسته رود!!!

  شرکت نوکیا یکی از قدرتمندترین شرکت های دنیا و بزرگترین تولید کننده گوشی های تلفن همراه در جهان بود که اخیرا پس از کاهش ۹۹ درصدی ارزش سهامش توسط شرکت مایکروسافت خریداری شد. در طول برگزاری نشست خبری اعلام فروش این شرکت به مایکروسافت رییس این شرکت گفت:ما بهترین تیم مدیریتی و اجرایی را در اختیار داشتیم، ماهیچ اقدام اشتباهی انجام ندادیم، سخت…
برنامه زمانبندیمدیریت دعاوی پروژه

مدیریت تغییرات در پروژه (CHANGE MANAGEMENT)

جمله معروفی وجود دارد که می‌گوید “تنها چیزی که تغییر نمی‎کند، خود کلمه تغییر است” مدیریت تغییرات در مدیریت پروژه عبارت است از مدیریت تغییرات در زمان، محدوده و هزینه تحویل شدنی‌های پروژه که می‎تواند از طریق تغییر در منابع، طراحی‌ها، اسناد قراردادی و فرآیندهای پروژه ایجاد شود.  فرآیند مدیریت تغییرات ساز و کاری است برای شروع، ثبت، ارزیابی، تایید و حل مشکلات تغییرات…
برنامه زمانبندیمدیریت دعاوی پروژهمدیریت ریسک پروژه
keyboard_arrow_up

دوره بررسی ابعاد فنی، حقوقی و مالی پروژه‌های مشارکت در ساخت (24 مرداد 1403)- تخفیف ویژه برای 10 نفر 

X