در این ویدیو در خصوص مفهوم مالکیت شناوری صحبت شده است.

شناوری نشان‌دهنده حدود مجاز ریسک “risk allowance” تاخیر یک فعالیت است و مالکیت شناوری نشان‌دهنده این است که چه کسی می‌تواند از مزایای استفاده از آن بهره‌مند شود.

برای مطالعه بیشتر در خصوص آموزش تهیه لایحه تاخیرات می توانید کتابهای زیر را نیز تهیه بفرمایید و یا در دوره شرکت نمایید

آیا این کارفرما است که می‌تواند به اندازه‌ی شناوری یک فعالیت، در آن تغییر ایجاد کند یا این پیمانکار است که خودش برنامه زمان‌بندی را درست کرده و می‌تواند فعالیت مورد نظر را بدون مواجهه با ریسک خسارت به تاخیر بیاندازد؟

منابع خارجی می‌گویند که در خیلی از موارد هر یک از طرفین قرارداد علاقه‌مند هستند که خودشان داخل قرارداد به عنوان مالک شناوری معرفی شوند.

حتی در برخی موارد که پیمانکار مجبور می شود به مالکیت شناوری کارفرما تن بدهد، در یک اقدام تلافی جویانه با افزایش مدت زمان فعالیت عملا شناوری را حذف می‌کند که این می‌تواند منجر شود به افزایش ریسک تاخیر کارفرما.

اما در کشور ما معمولا با این جزئیات در مورد زمان‌بندی و مالکیت شناوری در قرارداد‌ها صحبت نمی‌شود.

که پروتکل scl در چنین مواردی می‌گوید مالکیت شناوری در انحصار طرف خاصی نیست بلکه در خدمت پروژه است و هر کسی که زودتر نیاز پیدا کنه می‌تواند از آن استفاده کند.

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

جهت خدمات فنی و مشاوره تماس بگیرید – تلفن (دفتر مرکزی): ۲۸۴۲۶۵۲۰  ارتباط مستقیم با کارشناسان: ۶۶۱۶۸۲۱۸

دسته‌ها:
پایگاه دانشمدیریت ادعا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

مقالات مرتبط

ضریب منطقه‌ای چیست؟

پایگاه دانش
قیمت‌های مندرج در فهرست بها با توجه به هزینه‌های مناطق شهری تعیین شده است. ضرایب منطقه‌ای جهت محاسبه هزینه در مناطق دورافتاده و غیر شهری استفاده می‌شود. برای اینکه قیمت‌های…
بیش تر بخوانید

آخرین مقالات پایگاه دانش